Agenda (Openbaar) - per maand

Alleen wie/wat ik volg
8
mei

Walk&Talk Inspiratiesessie: 8 mei

Debbie H. plaatste in de groep Walk&Talk en meer voor werkzoekenden op 15/02/2017 - 17:22 het volgende evenement:
8 mei 2017 (Hele dag)
Training / Workshop

Beste Walk&Talk begeleider,

We hebben iets leuks voor je!

Misschien heb je 7 maart nog in je agenda staan als de volgende Walk&Talk Inspiratiedag.

Van verschillende kanten hoorden we echter dat jullie liever in kleine groepen echt met elkaar aan de slag willen voor jullie Walk&Talk bijeenkomsten.

Dus… in plaats van deze Inspiratiedag organiseren we Inspiratiesessies.

Dat doen we op 8, 10 en 18 mei.

Elke groep bestaat uit maximaal 12 deelnemers.

Je gaat één hele dag aan de slag met jouw Walk&Talk bijeenkomsten.

 

Hoe ziet de dag er uit?

Vanaf 9.30 uur ben je van harte welkom in ’s-Hertogenbosch (locatie op loopafstand van het station en parkeergelegenheid).

Om 10 uur starten we met de 1e Inspiratieronde: jullie ervaringen met de Walk&Talk. Wij vullen dit aan met inspirerende voorbeelden van andere locaties.

De rest van de dag bestaat uit nog 3 Inspiratierondes.

Na elke ronde bespreek je met elkaar wat je, op welke manier, voor jouw praktijk kunt gebruiken.

Zo ga je gegarandeerd naar huis met een plan waar je de volgende dag mee aan de slag kunt.

Natuurlijk zorgen we voor een heerlijke lunch en na afloop een gezellige borrel op een mooie locatie.

 

Welke Inspiratie kun je verwachten?

In de enquête die veel Walk&Talk begeleiders vorig jaar hebben ingevuld staan al veel praktische onderwerpen waar we het programma mee kunnen vullen. Denk aan het vinden van gastsprekers en deelnemers, het gebruiken van sociale media en de toekomst van solliciteren. Heb je zelf nog een idee of wens dan horen we dat heel graag. Het programma is op alle drie de dagen hetzelfde. Dus je kunt zelf kiezen welke dag jou het beste uit komt.

 

Doe je mee?

Meld je voor 15 maart aan bij bastiaan@levendesoll.... Zo hebben we voldoende tijd om iedereen te informeren en een mooi programma voor te bereiden.

We zien je graag in mei!

Volgt
Centrum 's-Hertogenbosch
's-Hertogenbosch
Download iCal: in mijn agenda plaatsen
uitklappen (lees verder)inklappen
9
mei

Regiobijeenkomsten informatiebeveiliging en privac...

Sia van K. plaatste op 21/03/2017 - 16:54 het volgende evenement:
9 mei 2017 9:30 tot 14:00

Beste heer, mevrouw,

Jouw bibliotheek verzamelt zelf en via leveranciers veel data. Zo houd je de leenhistorie van leden bij en beheer je deelname aan cursussen en andere activiteiten. Met deze informatie richt je de programmering in de Bibliotheek effectief in naar klantvoorkeuren. Maar wat als je deze persoonsgegevens niet goed beveiligt? Welke gevolgen heeft dit voor de klanten? En voor jou? Weet je dat bestuurders persoonlijk aansprakelijk gesteld kunnen worden als ze niet aan de complexe wetgeving voldoen? Wat zijn de regels? Hoe sluit het beleid van de Bibliotheek hierop aan?

Deze onderwerpen komen aan de orde tijdens vier bijeenkomsten over privacy en informatiebeveiliging. In samenwerking met de Koninklijke Bibliotheek (KB) en de Vereniging van Openbare Bibliotheken (VOB) organiseert Stichting Samenwerkende POI’s Nederland (SPN) deze bijeenkomsten voor directeuren en MT-leden van de Bibliotheek. Ook wethouders en beleidsmedewerkers van uw gemeente zijn van harte welkom.

Het Philips Museum, Eindhoven
Emmasingel 31
5611 AZ Eindhoven
Download iCal: in mijn agenda plaatsen
uitklappen (lees verder)inklappen
9
mei
Dit is een gedeeld berichtDit bericht is gedeeld door: Nicole Bisscheroux Moderator L.

Regiobijeenkomst informatiebeveiliging en privacy ...

Moderator Noord- en Zuid-Holland, Nicky D. plaatste in de groep ProBiblio op 15/02/2017 - 10:51 het volgende evenement:
9 mei 2017 9:30 tot 14:00
Training / Workshop

Het thema informatiebeveiliging en privacy leeft! De wetgeving verandert en datalekken zijn dagelijkse realiteit. Weet wat je allemaal moet regelen en laat je informeren tijdens één van de regiobijeenkomsten. In samenwerking met de Koninklijke Bibliotheek (KB) en Vereniging Openbare Bibliotheken (VOB) organiseert SPN vier bijeenkomsten rondom informatiebeveiliging en privacy voor directeuren en MT-leden van de Bibliotheek. Meld u nu aan en noteer de data alvast in uw agenda!                        

Vanaf mei 2018 geldt de huidige Wet Bescherming Persoonsgegevens (de ‘Privacywet’) niet meer. Weet jij wat dat betekent? Wat gebeurt er eigenlijk als er vandaag in jouw organisatie een laptop kwijtraakt? Wist je dat de bestuurder aansprakelijk gesteld kan worden voor schade als gevolg van verloren persoonsgegevens? Kom naar een van de bijeenkomsten om je te laten informeren over deze onderwerpen, en om aan de slag te gaan met de juiste maatregelen en acties. Het programma is erop gericht praktische en liefst beproefde antwoorden te vinden op de vele vragen die spelen, zoals:

Hoe voorkom ik datalekken in mijn Bibliotheek?
Welke beveiligingsmaatregelen zijn er nodig?
Aan welke wetten moet mijn Bibliotheek voldoen?
Hoe kan mijn POI hierin ondersteunen?

Experts van binnen en buiten de bibliotheekwereld komen aan het woord en gaan in op beschikbare hulpmiddelen en geven praktische tips.

Doelgroep

De bijeenkomst biedt een gevarieerd programma voor directeuren en MT-leden van bibliotheken met ruimte voor informatieve presentaties, discussies en netwerkmogelijkheden.
Zodra er meer informatie over deze bijeenkomst bekend is, publiceren wij het programma.

Data en locaties

De bijeenkomst wordt op vier locaties georganiseerd, zodat je kunt kiezen voor een locatie in de buurt.

20 april 2017 in Zwolle
09 mei 2017 in Eindhoven
16 mei 2017 in Rotterdam
18 mei 2017 in Utrecht

U kunt de datum van uw keuze aangeven op het inschrijfformulier. De exacte locaties worden nog bepaald.

Tijd

Van 10.00 uur tot 14.00 uur, ontvangst vanaf 9.30 uur

Kosten

Deelname voor bibliotheekorganisaties is kosteloos.

Inschrijving

Inschrijven is mogelijk tot 13 april 2017 via onderstaande link naar het inschrijfformulier.
Inschrijving is bindend. Natuurlijk kunt u zich kosteloos laten vervangen door een collega. Voor afmeldingen na 13 april 2017 brengen wij € 34,00 administratiekosten in rekening. Genoemde prijs is per deelnemer en exclusief btw.

MELD JE HIER AAN VOOR EEN VAN DE REGIOBIJEENKOMSTEN

​Voor meer informatie

Sia van Keijsteren, SPN Programmamanager Digitale Bibliotheek (s.van.keijsteren@bis...). Of kijk op de website van SPN 

Download iCal: in mijn agenda plaatsen
uitklappen (lees verder)inklappen
10
mei

Walk&Talk Inspiratiesessie: 10 mei

Debbie H. plaatste in de groep Walk&Talk en meer voor werkzoekenden op 15/02/2017 - 17:24 het volgende evenement:
10 mei 2017 (Hele dag)
Training / Workshop

Beste Walk&Talk begeleider,

We hebben iets leuks voor je!

Misschien heb je 7 maart nog in je agenda staan als de volgende Walk&Talk Inspiratiedag.

Van verschillende kanten hoorden we echter dat jullie liever in kleine groepen echt met elkaar aan de slag willen voor jullie Walk&Talk bijeenkomsten.

Dus… in plaats van deze Inspiratiedag organiseren we Inspiratiesessies.

Dat doen we op 8, 10 en 18 mei.

Elke groep bestaat uit maximaal 12 deelnemers.

Je gaat één hele dag aan de slag met jouw Walk&Talk bijeenkomsten.

 

Hoe ziet de dag er uit?

Vanaf 9.30 uur ben je van harte welkom in ’s-Hertogenbosch (locatie op loopafstand van het station en parkeergelegenheid).

Om 10 uur starten we met de 1e Inspiratieronde: jullie ervaringen met de Walk&Talk. Wij vullen dit aan met inspirerende voorbeelden van andere locaties.

De rest van de dag bestaat uit nog 3 Inspiratierondes.

Na elke ronde bespreek je met elkaar wat je, op welke manier, voor jouw praktijk kunt gebruiken.

Zo ga je gegarandeerd naar huis met een plan waar je de volgende dag mee aan de slag kunt.

Natuurlijk zorgen we voor een heerlijke lunch en na afloop een gezellige borrel op een mooie locatie.

 

Welke Inspiratie kun je verwachten?

In de enquête die veel Walk&Talk begeleiders vorig jaar hebben ingevuld staan al veel praktische onderwerpen waar we het programma mee kunnen vullen. Denk aan het vinden van gastsprekers en deelnemers, het gebruiken van sociale media en de toekomst van solliciteren. Heb je zelf nog een idee of wens dan horen we dat heel graag. Het programma is op alle drie de dagen hetzelfde. Dus je kunt zelf kiezen welke dag jou het beste uit komt.

 

Doe je mee?

Meld je voor 15 maart aan bij bastiaan@levendesoll.... Zo hebben we voldoende tijd om iedereen te informeren en een mooi programma voor te bereiden.

We zien je graag in mei!

Volgt
Centrum 's-Hertogenbosch
's-Hertogenbosch
Download iCal: in mijn agenda plaatsen
uitklappen (lees verder)inklappen
16
mei

Regiobijeenkomsten informatiebeveiliging en privac...

Sia van K. plaatste op 21/03/2017 - 16:59 het volgende evenement:
16 mei 2017 9:30 tot 14:00
Congres / Kennisdag

Uw bibliotheek verzamelt zelf en via leveranciers veel data. Zo houdt u de leenhistorie van leden bij en beheert u deelname aan cursussen en andere activiteiten. Met deze informatie richt u de programmering in uw Bibliotheek effectief in naar klantvoorkeuren.

Maar wat als u deze persoonsgegevens niet goed beveiligt? Welke gevolgen heeft dit voor uw klanten? En voor u? Weet u dat bestuurders persoonlijk aansprakelijk gesteld kunnen worden als ze niet aan de complexe wetgeving voldoen? Wat zijn de regels? En hoe sluit het beleid van uw Bibliotheek hierop aan?

 

Deze onderwerpen komen aan de orde tijdens vier bijeenkomsten over privacy en informatiebeveiliging. In samenwerking met de Koninklijke Bibliotheek (KB) en Vereniging van Openbare Bibliotheken (VOB) organiseert Stichting Samenwerkende POI’s Nederland (SPN) deze bijeenkomsten voor directeuren en MT-leden van de Bibliotheek. Ook wethouders en beleidsmedewerkers van uw gemeente zijn van harte welkom. 

Bibliotheektheater, Rotterdam
Hoogstraat 108
3011 PV Rotterdam
Download iCal: in mijn agenda plaatsen
uitklappen (lees verder)inklappen
18
mei

Walk&Talk Inspiratiesessie: 18 mei

Debbie H. plaatste in de groep Walk&Talk en meer voor werkzoekenden op 15/02/2017 - 17:26 het volgende evenement:
18 mei 2017 (Hele dag)
Training / Workshop

Beste Walk&Talk begeleider,

We hebben iets leuks voor je!

Misschien heb je 7 maart nog in je agenda staan als de volgende Walk&Talk Inspiratiedag.

Van verschillende kanten hoorden we echter dat jullie liever in kleine groepen echt met elkaar aan de slag willen voor jullie Walk&Talk bijeenkomsten.

Dus… in plaats van deze Inspiratiedag organiseren we Inspiratiesessies.

Dat doen we op 8, 10 en 18 mei.

Elke groep bestaat uit maximaal 12 deelnemers.

Je gaat één hele dag aan de slag met jouw Walk&Talk bijeenkomsten.

 

Hoe ziet de dag er uit?

Vanaf 9.30 uur ben je van harte welkom in ’s-Hertogenbosch (locatie op loopafstand van het station en parkeergelegenheid).

Om 10 uur starten we met de 1e Inspiratieronde: jullie ervaringen met de Walk&Talk. Wij vullen dit aan met inspirerende voorbeelden van andere locaties.

De rest van de dag bestaat uit nog 3 Inspiratierondes.

Na elke ronde bespreek je met elkaar wat je, op welke manier, voor jouw praktijk kunt gebruiken.

Zo ga je gegarandeerd naar huis met een plan waar je de volgende dag mee aan de slag kunt.

Natuurlijk zorgen we voor een heerlijke lunch en na afloop een gezellige borrel op een mooie locatie.

 

Welke Inspiratie kun je verwachten?

In de enquête die veel Walk&Talk begeleiders vorig jaar hebben ingevuld staan al veel praktische onderwerpen waar we het programma mee kunnen vullen. Denk aan het vinden van gastsprekers en deelnemers, het gebruiken van sociale media en de toekomst van solliciteren. Heb je zelf nog een idee of wens dan horen we dat heel graag. Het programma is op alle drie de dagen hetzelfde. Dus je kunt zelf kiezen welke dag jou het beste uit komt.

 

Doe je mee?

Meld je voor 15 maart aan bij bastiaan@levendesoll.... Zo hebben we voldoende tijd om iedereen te informeren en een mooi programma voor te bereiden.

We zien je graag in mei!

Volgt
Centrum 's-Hertogenbosch
's-Hertogenbosch
Download iCal: in mijn agenda plaatsen
uitklappen (lees verder)inklappen
18
mei

Programma van de regiobijeenkomsten over privacy e...

Sia van K. plaatste op 21/03/2017 - 17:04 het volgende evenement:
18 mei 2017 9:30 tot 14:00
Congres / Kennisdag

Beste heer, mevrouw,

Jouw bibliotheek verzamelt zelf en via leveranciers veel data. Zo houd je de leenhistorie van leden bij en beheer je deelname aan cursussen en andere activiteiten. Met deze informatie richt je de programmering in de Bibliotheek effectief in naar klantvoorkeuren. Maar wat als je deze persoonsgegevens niet goed beveiligt? Welke gevolgen heeft dit voor de klanten? En voor jou? Weet je dat bestuurders persoonlijk aansprakelijk gesteld kunnen worden als ze niet aan de complexe wetgeving voldoen? Wat zijn de regels? Hoe sluit het beleid van de Bibliotheek hierop aan?

Deze onderwerpen komen aan de orde tijdens vier bijeenkomsten over privacy en informatiebeveiliging. In samenwerking met de Koninklijke Bibliotheek (KB) en de Vereniging van Openbare Bibliotheken (VOB) organiseert Stichting Samenwerkende POI’s Nederland (SPN) deze bijeenkomsten voor directeuren en MT-leden van de Bibliotheek. Ook wethouders en beleidsmedewerkers van uw gemeente zijn van harte welkom.
 

Utrechts Centrum voor de kunsten
Domplein 4
3512 JC Utrecht
Download iCal: in mijn agenda plaatsen
uitklappen (lees verder)inklappen
18
mei

Regiobijeenkomst informatiebeveiliging en privacy ...

Moderator Noord- en Zuid-Holland, Nicky D. plaatste in de groep ProBiblio op 15/02/2017 - 10:54 het volgende evenement:
18 mei 2017 9:30 tot 14:00
Training / Workshop

Het thema informatiebeveiliging en privacy leeft! De wetgeving verandert en datalekken zijn dagelijkse realiteit. Weet wat je allemaal moet regelen en laat je informeren tijdens één van de regiobijeenkomsten. In samenwerking met de Koninklijke Bibliotheek (KB) en Vereniging Openbare Bibliotheken (VOB) organiseert SPN vier bijeenkomsten rondom informatiebeveiliging en privacy voor directeuren en MT-leden van de Bibliotheek. Meld u nu aan en noteer de data alvast in uw agenda!                        

Vanaf mei 2018 geldt de huidige Wet Bescherming Persoonsgegevens (de ‘Privacywet’) niet meer. Weet jij wat dat betekent? Wat gebeurt er eigenlijk als er vandaag in jouw organisatie een laptop kwijtraakt? Wist je dat de bestuurder aansprakelijk gesteld kan worden voor schade als gevolg van verloren persoonsgegevens? Kom naar een van de bijeenkomsten om je te laten informeren over deze onderwerpen, en om aan de slag te gaan met de juiste maatregelen en acties. Het programma is erop gericht praktische en liefst beproefde antwoorden te vinden op de vele vragen die spelen, zoals:

Hoe voorkom ik datalekken in mijn Bibliotheek?
Welke beveiligingsmaatregelen zijn er nodig?
Aan welke wetten moet mijn Bibliotheek voldoen?
Hoe kan mijn POI hierin ondersteunen?

Experts van binnen en buiten de bibliotheekwereld komen aan het woord en gaan in op beschikbare hulpmiddelen en geven praktische tips.

Doelgroep

De bijeenkomst biedt een gevarieerd programma voor directeuren en MT-leden van bibliotheken met ruimte voor informatieve presentaties, discussies en netwerkmogelijkheden.
Zodra er meer informatie over deze bijeenkomst bekend is, publiceren wij het programma.

Data en locaties

De bijeenkomst wordt op vier locaties georganiseerd, zodat je kunt kiezen voor een locatie in de buurt.

20 april 2017 in Zwolle
09 mei 2017 in Eindhoven
16 mei 2017 in Rotterdam
18 mei 2017 in Utrecht

U kunt de datum van uw keuze aangeven op het inschrijfformulier.
De exacte locaties worden nog bepaald.

Tijd

Van 10.00 uur tot 14.00 uur, ontvangst vanaf 9.30 uur

Kosten

Deelname voor bibliotheekorganisaties is kosteloos.

Inschrijving

Inschrijven is mogelijk tot 13 april 2017 via onderstaande link naar het inschrijfformulier.
Inschrijving is bindend. Natuurlijk kunt u zich kosteloos laten vervangen door een collega. Voor afmeldingen na 13 april 2017 brengen wij € 34,00 administratiekosten in rekening. Genoemde prijs is per deelnemer en exclusief btw.

MELD JE HIER AAN VOOR EEN VAN DE REGIOBIJEENKOMSTEN

​Voor meer informatie

Sia van Keijsteren, SPN Programmamanager Digitale Bibliotheek (s.van.keijsteren@bis...). Of kijk op de website van SPN 

Download iCal: in mijn agenda plaatsen
uitklappen (lees verder)inklappen
23
mei
Dit is een gedeeld berichtDit bericht is gedeeld door: Marleen W.

Campagne ABC van het Maken

Marleen W. plaatste in de groep de Bibliotheek op school - basisonderwijs 3 dagen 2 uur geleden het volgende evenement:
23 mei 2017 (Hele dag) tot 28 mei 2017 (Hele dag)
Campagne

In een maatschappij die bol staat van technologie en digitalisering is het steeds belangrijker dat kinderen niet alleen leren programmeren, maar ook andere vaardigheden beheersen die horen bij de 21ste eeuw: van oplossingsgericht denken tot ondernemen en samenwerken. Het gaat om creatieve en technische vaardigheden. Tegelijkertijd krijgt niet elk kind de mogelijkheid om zijn of haar talenten op dit gebied te ontplooien. En dat is een gemiste kans. De wereld heeft een nieuwe generatie kritische makers en ontwerpers nodig.

Maakonderwijs kan daarbij helpen. Door iets te maken leer je problemen oplossen, de wereld beter begrijpen én deze te beïnvloeden. Daarom organiseert Platform Maker Education in samenwerking met Mediawijzer.net een campagne voor meer maakonderwijs in Nederland. Scholen, maakplaatsen, bibliotheken en musea slaan tijdens de Maakweek van 23 t/m 28 mei de handen ineen om Nederland weer aan het maken te krijgen. Ter introductie is een film gemaakt die via een ABC, gemaakt door kinderen, de mogelijkheden laat zien.  

Een groot aantal partners van ABC van het Maken organiseert een activiteit in de Maakweek. We hebben een divers aanbod door heel Nederland: van een workshop micro.bits en speelgoed repareren tot zelf prototypes leren bouwen met bijzondere materialen.


Aftrap op Mediawijsheid Netwerk Experience (MNX)

In de campagnefilm fabriceren jongeren zélf het gehele alfabet met allerlei bijzondere maaktechnieken. De film wordt vertoond bij de aftrap van de campagne op de Mediawijsheid Netwerk Experience (MNX) op 23 mei.

Iedereen die nu of tijdens de campagne direct aan de slag wil, kan terecht op abcmaken.nl. De website is een visueel woordenboek dat je wegwijs maakt in de wondere wereld van het maken. Tijdens de MNX staat de MakersBuzz van Cubiss op het plein bij Beeld & Geluid en laat Cubiss de mogelijkheden van de bibliotheek en Lego Mindstorms zien.


Bibliotheken en maakonderwijs

Veel bibliotheken leveren een bijdrage aan het vergroten van die creatieve en technische 21e eeuwse vaardigheden van kinderen. Dat kan via het onderwijs maar ook in de Bibliotheek zelf. Veel bibliotheken hebben al een makers- of FabLab waar kinderen aan de slag kunnen om zelf media maken. De pijler Werkplaats van de visie Mediawijsheid van de Koninklijke Bibliotheek (KB) is sterk in ontwikkeling. Zo is de KB in samenwerking met Rijnbrink en Biblioservice Fryslân onlangs gestart met een aantal pilots in het onderwijs. De resultaten worden in het najaar 2017 verwacht.


Deel ook jouw activiteit

Een overzicht voor het volledige aanbod van activiteiten vind je hier.  Je kunt jouw activiteit nog steeds aanmelden via het formulier op de site. Het verwerken van die aanmeldingen loopt via het Platform Maker Education. En vergeet niet de maakprojecten in jouw Bibliotheek te delen. Gebruik dan de hashtag: #Watmaakjij.

 

Download iCal: in mijn agenda plaatsen
uitklappen (lees verder)inklappen
24
mei

Conferentie Leesbevordering

Renkie van der L. plaatste in de groep de Bibliotheek op school - basisonderwijs op 09/05/2017 - 13:45 het volgende evenement:
24 mei 2017 13:45 tot 17:00
Congres / KennisdagTraining / Workshop

Ook dit jaar organiseert de Bibliotheek op School de Conferentie Leesbevordering. Een bijzondere manier van bijscholing waarvoor alle leescoördinatoren en leesbevorderaars zijn uitgenodigd.

Toegang:
De Conferentie Leesbevordering is gratis voor medewerkers werkzaam op een school die deelneemt aan de Bibliotheek op school Rotterdam én deelnemers aan het voorschoolse educatieve programma van Bibliotheek Rotterdam met een maximum van drie personen.
Overige deelnemers betalen €40,00 p.p., exclusief btw.

Inschrijving:
Inschrijven doe je door je uiterlijk 18 mei aan te melden via dit inschrijfformulier.
https://nl.surveymon...

Meer informatie:
educatie@bibliotheek... of bel 010-2816132

Centrale Bibliotheek Rotterdam
Hoogstraat 110
3011 PV Rotterdam
Download iCal: in mijn agenda plaatsen
uitklappen (lees verder)inklappen
24
mei

Conferentie Leesbevordering

Renkie van der L. plaatste op 09/05/2017 - 13:12 het volgende evenement:
24 mei 2017 13:45 tot 17:00
Congres / KennisdagTraining / Workshop

Ook dit jaar organiseert de Bibliotheek op School de Conferentie Leesbevordering. Een bijzondere manier van bijscholing waarvoor alle leescoördinatoren en leesbevorderaars zijn uitgenodigd.

Toegang:
De Conferentie Leesbevordering is gratis voor medewerkers werkzaam op een school die deelneemt aan de Bibliotheek op school Rotterdam én deelnemers aan het voorschoolse educatieve programma van Bibliotheek Rotterdam met een maximum van drie personen.
Overige deelnemers betalen €40,00 p.p., exclusief btw.

Inschrijving:
Inschrijven doe je door je uiterlijk 18 mei aan te melden via dit inschrijfformulier.
https://nl.surveymon...

Meer informatie:
educatie@bibliotheek... of bel 010-2816132

Centrale Bibliotheek Rotterdam
Hoogstraat 110
3011 PV Rotterdam
Download iCal: in mijn agenda plaatsen
uitklappen (lees verder)inklappen
29
mei
Dit is een gedeeld berichtDit bericht is gedeeld door: Patrick H.

Kennissessie Storytelling voor informatieprofessio...

Willemijn van de W. plaatste in de groep Kennissessies BSF op 02/05/2017 - 12:26 het volgende evenement:
29 mei 2017 9:00 tot 13:00
Training / Workshop

Op maandag 29 mei organiseert BSF de Kennissessie Storytelling voor informatieprofessionals. Tijdens een (inter)actieve workshop gaan we aan de slag met het vertellen van ons verhaal. Het verhaal van de Bibliotheek. Een verhaal dat gaat over waarde. Maar hoe maak je duidelijk dat wat jij doet echt de moeite waard is? Hoe laat jij zien dat wat je doet waardevol is? Hoe vertel je bijvoorbeeld het verhaal van Leen een Fries op een feestje? Of vertel je potentiële nieuwe leden of partners over de Bibliotheek anno 2017? Een praktische en uitdagende training door expert op het gebied van storytelling: Mimoun Oaïssa. Speciaal voor gedreven informatieprofessionals, frontoffice medewerkers, marketeers, communicatiemedewerkers en andere belangstellenden. 

• Mimoun Oaïssa 
Storyteller, acteur & filmmaker
 
Als acteur en filmmaker is Mimoun Oaïssa onder meer bekend van de televisieserie Overspel en de film De Marathon. Parallel aan zijn acteercarrière doet hij onderzoek naar storytelling en overtuigingskracht. Hij helpt mensen en organisaties bij het vinden, vormgeven en vertellen van hun verhaal. In deze workshop gaat hij met energie, humor en veel interactie met de deelnemers aan de slag. 

Waar                                     
BSF - Zuiderkruisweg 4 in Leeuwarden

Datum                                  
Maandag 29 mei 2017
 
Tijd                                        
9.30 - 12.30 uur (inloop vanaf 9.00 uur). Lunch na afloop. 
 
Kosten                                  
De Kennissessie Storytelling voor informatieprofessionals kost €99 per persoon.   

Aanmelden
O.v.v. naam, functie en organisatie: secretariaat@bfrl.nl


Graag tot ziens op 29 mei!

BSF
Zuiderkruisweg 4
8938 AP Leeuwarden
Download iCal: in mijn agenda plaatsen
uitklappen (lees verder)inklappen
29
mei

De kracht van een sterk merk!

Kim L. plaatste in de groep Route 2020 op 26/04/2017 - 11:11 het volgende evenement:
29 mei 2017 13:00 tot 16:30
Congres / Kennisdag

Noteer in je agenda: maandag 29 mei in Bibliotheek Waterland in Purmerend, PleisterPlaatsOntmoeting Route 2020

“Welke rol speelt het merk ‘de Bibliotheek’ in het dagelijks leven van onze klanten?”. Deze vraag staat centraal tijdens de PleisterPlaatsOntmoeting in Bibliotheek Waterland op 29 mei.

 

#Rijker

De bibliotheek als partner in persoonlijke ontwikkeling is het vertrekpunt voor de campagne ‘de Bibliotheek maakt je rijker’. Jet Bussemaker (OCW) gaf op 13 oktober de aftrap die de thema’s Kansrijk, Vindingrijk en Belangrijk op de kaart zette. Voor 2017 worden er nieuwe thema's voorbereid die, onder de landelijke paraplu, lokaal uitgewerkt kunnen worden.

 

Programma

Tijdens deze PleisterPlaatsOntmoeting:

laten we zien hoe een drietal parels in de branche bijdragen aan de positionering en de merkbeleving van de Bibliotheek;
presenteren wij de hernieuwde huisstijlgids waar het Merkteam de afgelopen maanden aan heeft gewerkt, want een sterk merk heeft natuurlijk een sterke huisstijl;
zal keynote speaker Rik Riezebos (oprichter van EURIB en managing consultant van Brand Capital) die ons begeleid en geïnspireerd heeft in de positionering, ervoor zorgen dat jullie na afloop niet kunnen wachten om aan de slag te gaan!

 

Meer informatie

maandag 29 mei van 13.00 uur tot 16.30 uur
in Bibliotheek Waterland in Purmerend

Na afloop is er de gelegenheid om onder het genot van een hapje en een drankje nog even na te praten.

 

Aanmelden

Meld u hier aan http://www.debibliot...

 

We hopen u te mogen ontmoeten op 29 mei.

 

Download iCal: in mijn agenda plaatsen
uitklappen (lees verder)inklappen
31
mei
Dit is een gedeeld berichtDit bericht is gedeeld door: Iris M.

Onderwijssymposium: de gemotiveerde leerling

Iris M. plaatste op 12/04/2017 - 09:22 het volgende evenement:
31 mei 2017 12:30 tot 17:00
Congres / KennisdagTraining / Workshop

Wat zijn de trends en nieuwe ontwikkelingen in het onderwijs? Wat moet je in je achterhoofd hebben als je morgen weer een school binnenstapt? En welke veranderingen in het onderwijs zijn ook van invloed op ons werk?

Op 31 mei krijg jij antwoorden op deze vragen. Rijnbrink organiseert dan voor de tweede keer een vakinhoudelijke middag vol met nieuws, ideeeën en informatie over en uit het onderwijs.

Dit jaar is het thema DE GEMOTIVEERDE LEERLING

Voor: Leesconsulenten, Onderwijsspecialisten, Lees- en Mediacoaches van Bibliotheken.
Meer info: zie de flyer in de bijlage.
Aanmelden: Voor 15 mei via de site van Rijnbrink Campus

Windsheim
Campus 2-6
8017 CA Zwolle
Download iCal: in mijn agenda plaatsen
uitklappen (lees verder)inklappen